Morgonutflykt








I morse fick Humlan för sig att han skulle göra en snusdosa av näver så då var det bara ut och leta efter en nedfallen björk vi kunde ta lite bark från. Vi hittade massor av nedfallna björkar. 

Samtidigt tog jag med kameran för att fota lite. Jag visste att det fanns en jättefin bro i närheten så vi åkte dit för att se om det fanns någon björk och tänk det fanns det. Lyckan var gjord. Humlan fick plocka näver och jag fotade.

Stenvalvsbron ser ni ovan. Att uppföra broar med stenvalv är en mycket gammal teknik. Denna bro är ca 50 meter lång och har två spann. Stenbron är uppförd i kallmurningsteknik, vilket betyder att stenarna är lagda utan murbruk. Många kallmurade broar är från perioden 1750 till 1800-talets andra hälft.

Nu har vi ätit gott och det är snart dags för efterrätten.



    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16