Nedräkningen har börjat

Två dagar kvar tills vi åker. Humlan ligger nerbäddad i sängen. Hoppas bara han frisknar till så vi kommer iväg. Vill ju inte åka utan honom.

Eftersom det är lugnt just nu gör jag ett par limerickar. Här kommer dom.


En långhårig man ska till Dublin fara
Men på marken han helst vill vara
Rädd och nervös
Känner sej chanslös
Med whiskey och  nässpray han flyget ska klara

~ ~ ~ ~

En tjej på väg till främmande land
Inte med palmer, hav och sand
Storstad med puls
Handla på impuls
Dricka Guiness och whiskey från Irland



Måste börja skiva ner min mentala lista på det jag behöver packa ner. 


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16