Äntligen är flytten klar

När man väl bestämt sej för att bli bättre på att skriva är det dax för bloggflytt. Varför ska allt ta så lång tid när man väntar på att få göra något? Men nu äntligen...

Man har blivt lite bortskämd med vädret nu. Man förväntar sej att solen ska skina när man vaknar på morgonen. Och därför känns det inte lika angeläget att snabba sej ner till stranden för att få några solstrålar på sin bleka kropp. Jag kanske ska säga röd/vita för i lördags blev det lite förmycket av det goda. Kanske bra att ta det lugnt då.

Var iaf på fotokurs igår för att lära mej den nya kameran. Så beachen fick vara utan Lotta. Kursen var intressant. Fick många bra tips och uppslag även om det mesta var ganska basic. Men det är alltid bra med repetiion och detta är ju min första digitala systemkamera så det är bara att ta till sej allt och sen öva och använda. Bilden blir ju inte bättre en fotografen bakom kameran. Som kursledaren sa; kameran har ju inte en aning om vad jag tänker fota. Så ibland gäller det att tänka till lite om bilden ska bli bra.




Så nu är det dax att börja plåta på allvar. Ska bli kul. Finns några tekniker som jag vill öva på. Kommer nog också att försöka lägga upp en länk till sidan där jag tänkt visa lite bilder. Men det tar lite tid att få till det som man vill ha det.

Hej så länge... nu måste jag jobba lite.


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16