Tillbax på jobbet

Ja, då var semestern slut. Urk! Det är inget vidare. Det gick så fort. Den bara försvann. Jag vill inte jobba. Jag vill ligga på stranden och slappa nu när det fina vädret har kommit. Här har man haft tre veckors ledigt och bara en halv vecka med riktigt gott sommarväder. Vad är det?! Skönt att vila upp sej men mer än halva tiden har man ju hackat tänder och gått under skydd för de där våta dropparna som kommer.

Jobb, jobb, jobb. Det är som en bastu här på kontoret och det hjälper inte att öppna. Skrivbordet var överfullt med papper. Varför finns det ingen som gör ens jobb när man är ledig? Inte nog med att man ska göra allt som man brukar - man ska ta igen tre veckor som bara ligger och väntar.

Släpp iväg mej härifrån innan jag svimmar av värmeslag. Nu är det snart bara en blöt liten fläck kvar av mej.


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16