Söndag och regn

En riktigt ligga-under-filten-dag i dag. Ändå har jag jobbat hela dagen. Ganska skönt men fruktansvärt jobbigt. Helt slut så ligga under filten får det nog bli i några timmar. Har städat hela vindsförrådet. Känns i kroppen att man arbetat lite. Nästan hälften av alla saker jag har där ska slängas på tippen. Så när det också är borta blir det riktigt bra med utrymme där igen. Skönt att det äntligen har blivit av. Detta är något som jag funderat hela våren på att göra. Och nu har semestern börjat så det är ganska skönt att fått det överstökat redan i början.

Vi skulle plocka fläderblommar i går och göra saft men tyvärr var nästan alla blommor överblommade. Blir nog till att vänta på bären nu och se om det kan bli lite saft på dom i stället. Blev bjuden på världens godaste moussaka i går också. Spelade alfapet och hade det allmänt mysigt. 



~Tänka att få ligga på en bädd av mjuka maskrosor och känna som om man svävade ~


Hittade till slut den gamla kaffebryggaren också. Visste att den skulle finnas där någonstans.  Bra! För min gamla har gått sönder i kannan och har varit lite svår att ersätta. Så nu blir det som en ny fast den är gammal men aldrig använd.


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16