Ett eftermiddagsdopp är aldrig fel

Va skönt med ett litet dopp efter en lång, varm och svettig första dag på jobbet. Nu är jag helt slut men det var skönt att svalka av sej med ett dopp i sjön och lite sol efter.

H ä r l i g t !


Det får nog bli till en vana. Ett dopp på kvällen eller eftermiddagen är verkligen skönt. Man blir lite nerkyld och får tillbaks lite sans i skallen som blivit helt mjuk och degig efter en instängd dag på kontoret. 


Helgens strapatser
Helgen har annars varit busy. I lördags var jag barnvakt åt mina älskade små syskonbarn. Mycket bus och stoj men så roligt. Det var lek i lekparken med gungning, frisbeekastning och fika på en filt i gräset. Lite klättring i träd och på klätterställningar också. Sen var det dax för den lilla att sova middag och då passade jag och Victor på att titta på en film. Underdog - en superhund! Ganska rolig faktiskt.

Sen kom mormor hem och då bar det av till Stadsparken för ännu mera lek. Vi matade getterna och fåren, klappade hästarna och busade. Och naturligtvis blev det en kulglass  -  för vissa två.

 

~ Mina underbara små syskonbarn ~


Sen var det dax att åka hem och laga lite mat. Alla var trötta och hungriga så det blev att skynda på. Bad och Bolibompa var kvällens stora händelser. Efter godnattsagan stupade alla i säng trötta och glada.

På söndagen hann vi med en sväng till mormors kollo för att plocka smultron och hallon. Vi blåste blåsbubblor och fikade. Sen kom min syster och hämtade de små glinen. Men i  morgon kommer vi ses igen.

Resten av söndagen tillbringade jag och humlan vi sjön. Med lite sallad till lunch, bad, kaffe och korsordslösning. Kan det bli bättre. Sista dagen innan jobbet började blev skön och avslappnad med lite mat och en film på kvällen.

Underbart!


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16