Lite mörkare

Ja, lite mörkare i håret alltså. Nu är det tonat igen. Färgen heter Chocolat och mörkt som 70 % choklad blev det. Glansigt och fint! Inte lika blekt och dassigt som det var innan. Men det är dags för en klippning. Väldigt väbehövligt skulle det va. Gjorde slingor i mammas hår samtidigt och det blev riktigt bra det också om jag får säga det själv, och det får jag väl!

Vi tog en sväng till kolonin och plockade lite blommor och grönsaker till middagen också. En middag som började med en urläcker kantarelltoast.

Mmmm... nyplockade kantareller
 

Direkt från skogen. Smörstekta! Till varmrätt; stekt lax - marinerad i honung, chili och citronpeppar - i gräddsås med lime, potatis, morötter och  broccoli odlade av mamma. Du är så duktig på att laga mat, mamma!

Ja, jag har varit en sväng i skogen också. Vi hittade inte så mycket men det räckte till två toast iaf. Va gott!









En och annan icke-kantarell hittade vi också. Det måste bli fler turer till skogen för det är så gott med kantareller.

Nu tror jag att jag ska sätta mej i soffan och inte göra något. Kanske finns det något bra på TV:n att titta på annars får det bli en tidning eller bok. Har ju inte läst klart senaste Amelia än.

Men först måste jag kolla vad jag ska göra med mina chilifrukter, hemma-odlade peppar, starka och heta som eld är dom men oj så goda.


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16