Hjälpsamhet?

Så har ännu en helg rusat förbi. Även denna har varit full av arbete. Vi började med att kakla köket på fredagskvällen. På lördagen började jag sätta igång att städa och rensa undan allt inför visningen på söndagen men blev avbruten en timma senare av att Humlan inte kom ut med bilen och behövde hjälp att putta. Det var bara att sätta på sej kläderna och gå ut.

VART HAR ALLA HJÄLPSAMMA MÄNNISKOR TAGIT VÄGEN??? Är det verkligen så att ”bara-jag-klarar-mej” så är det bra. Skit i om någon annan har problem och behöver lite hjälp. JAG har iaf klarat mej. Det var flera människor som passerade, kollade men fortsatte bara att gå. Inte en tillstymmelse till att vilja hjälpa till. Vart har hjälpsamheten tagit vägen. Man blir rädd.

Iaf… lördagen ägnades åt att styla lägenheten. På kvällen var det mys hos Humlan. Sen började det om på söndagen. Då var det dags att lägga golv i köket. Skura av golvet i sovrummet som hade fullt med färgprickar och hänga upp gardinerna och fixa växterna plus en massa annat, som att skotta fram bilen IGEN.

Nu börjar ännu en vecka med mycket att göra… men det är kul också.


    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16