Herr och Fru Skata

Nu ska jag berätta om det förälskade vackra skatparet som beslutat sej för att sätta bo och bilda familj i det lilla lilla trädet precis utanför dörren till mitt kontor.

Inte vet jag varför dom skulle vilja bo just där, i ett litet träd, ca 1,5 meter över marknivå, med en massa trafik och människor gåendes ut och in hela tiden. Men dom tyckte väl det var en fin plats och dom verkar trivas med lite buller och myller av människor. Och finare blir det när träden och buskarna börjar bli gröna och blomma.

Nu har dom samlat kvistar till hemmet i lite mer än en vecka och det börjar bli ganska fint. Jag har sett att fru Skata ofta ligger inne i boet medan Herr Skata är ute och samlar kvistar och annat jox. Man ser inte mycket av henne, bara ett par stjärtfjädrar sticka upp ur boet. Kanske det redan ligger några små ägg där inne. Jag ska försöka och se om jag kan se något någon dag.















   Bilden visar mest en surv av grenar. Boet syns inte mycket

Det ska bli väldigt roligt att se om det blir några små fjuniga ungar så småningom för de lyckliga tu.

Jag följer händelserna med spänning.




    Synpunkter, uttalande och annat




© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16