Lilla mormor

I går var jag och hälsade på lilla mormor. Hon är mycket bättre nu. Har fått tillbaks färgen i ansiktet, äter bättre och orkar lite mer. Även om hon är sängliggandes och orkar bara sitta upp en halvtimma så är det bättre än det var för en månad sen. Det är skönt. Hon pratade och skojade även om hon är lite glömsk emellan åt och däremellan sov hon en liten stund.

När mamma hade varit nere för några dagar sedan hade dom börjat prata om ålder och mormor frågade mamma hur gammal hon var nu. Då frågade mamma hur gammal hon trodde att hon var. Mormor svarade; ja, jag är väl 35 sådär tror jag.

Lilla mormor! Du är 95 i höst.

Fortfarande ung till sinnet. Precis som jag känner mej. Inte 42 år i alla fall. Men vi är väl alla unga i sinnet. Det är bara den gamla kroppen som inte hänger med i alla lägen.


    Synpunkter, uttalande och annat



Ove
     2008-07-24 |

Om du äter för många ägg skiter du som ett jehu



© Latta 2015. All rights reserved. Design by Latta.

Alla bilder som visas här på bloggen är tagna av mig om ingenting annat framgår.
Ingen kopiering eller användning av bilderna utan min tillåtelse.
Tänk på upphovsrättslagen!
Besökare just nu:   |   i dag:   |   totalt sedan start 2008-06-16